De eerste dagen........ - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tom Toren - WaarBenJij.nu De eerste dagen........ - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Tom Toren - WaarBenJij.nu

De eerste dagen........

Door: Tommy en Puul

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Beste mensen,

Hier is dus het eerste bericht op onze site, waar sommige mensen met smacht op zaten te wachten. Ik zal proberen het verhaal niet te lang te maken waardoor het ook voor de luie mensen wellicht nog de moeite waard is om te lezen.

Na een emotioneel afscheid met onze ouders op het vliegveld van Düsseldorf begon onze reis dan echt. De 10 uur durende vlucht naar Vancouver (ja, de oplettende kijker heeft al gezien dat dit Canada is) was zeer saai, maar wel comfortabel, zover dat in een vliegtuig mogelijk is. Het vliegtuig zat namelijk niet vol. Dus we konden uitgebreid over meerdere stoelen liggen. Eenmaal in Vancouver aangekomen naar ons hostel gegaan. Op internet zag het er allemaal prima uit, maar in het echt was het niet meer dan een krot, waar heel veel pullen bier werden verkocht en waar wat bedden ingegooid waren. Maar goed, we moesten slapen. Voordat we gingen slapen hebben we Vancouver nog even bekeken. Het was mooie stad met veel tegenstrijdigheden. Op de ene hoek van de straat bij wijze van spreken 10 zwervers spuiten in de arm te zetten en 5 meter verderop liepen de zakenmensen hun 200 meter hoge glazen office building uit. Maar het waren toch vooral kantoorpanden wat we zagen. Verder was er ook niet veel meer te doen. Het mooie was dat we nog wel wat gratis kaartjes hebben gekregen voor een uitkijktoren van 171 meter vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over Vancouver en omgeving.

Na een zeer korte en luidruchtige nachtrust, aangezien een paar alternatievelingen niet rustig deden met de pullen bier, vertrokken we naar Seattle. Daar werden we op het vliegveld opgehaald door een vage Duitser die een zeer triest leven had. Uiteindelijk aangekomen in een spookdorpje (Grayland) aan de kust van de Grote Oceaan, stond ergens op een camping waar je nog niet dood gevonden wil worden onze camper. Het vervelende was dat we allemaal gebruikt camping spul kregen, echter we hadden nieuwe spullen besteld. Wij dit oude verrotte spul uiteindelijk maar teruggegeven. En uiteindelijk gebruikt gemaakt van de beach shower met bijpassend temperatuurtje (zie foto). ’s Avonds in het spookstadje nog gegeten in een restaurant waar volgens ons gevoel dagelijks de Adams Family komt. Op straat kwamen we nog een kutzatte kerel tegen die met ons meewilde. Als we de deur van onze camper hadden opengedaan was hij ingestapt en waren we er nooit meer vanaf gekomen. Uiteindelijk maar gaan slapen. Ook nu hadden we een vervelende nachtrust aangezien de kussens van het bed in de camper niet gelijk waren, waardoor 1 iemand scheef sliep.

Nadat we de nacht toch doorgekomen waren, nog een stukje over het strand gerend. En vervolgens opzoek gegaan naar tafels, stoelen, pannen, borden e.d. ook maar een gelijk een tent en een matje gekocht. Waardoor Puul nu in de tent slaapt en ik in de camper. Het boodschappen doen heeft ongeveer 2 dagen geduurd. We kunnen nu dus ook echt geen Wal Mart of andere winkel meer zien.

Gisteren aangekomen in Seattle. Seattle is een zeer grote Amerikaanse stad. Hier hebben we de wolkenkrabbers, de markt en de overvloed aan gigantische warenhuizen bekeken. Het mooiste tafereel tijdens deze dag was wellicht nog de ontmoeting met als eerst een vrouw die ons de weg wees en op hetzelfde moment met een man die over zijn zeilcursus in Seattle wilde vertellen. Na 20 minuten op straat met die mensen gebabbeld te hebben besloten de man en de vrouw elkaars nummers en e-mail adressen uit te wisselen en zaterdag te gaan daten op de zeilboot van de man. Alsof het allemaal niks kost……….

Na een geslaagd dagje Seattle zijn we nu op weg naar Yellowstone National Park. Het zal ongeveer 2 dagen rijden zijn. Dus vanaf nu gaat de reis pas echt beginnen, en willen we geen winkel meer zien.

Ps. we hebben draadloos internet overal en altijd dus we zijn altijd bereikbaar.
Ps. 2 George je kan denk ik wel raden welke foto voor jou bedoeld is.

Tot het volgende verhaal met vanuit Yellowstone

• 27 September 2008 - 08:19

BakkerBart:

Goed hoor! Vooral de kleur van het stapelbed spreekt voor zich!

Veel plezier in ieder geval.

• 27 September 2008 - 11:20

George:

Ziet er prima uit, dat afgedankte Tsjetsjeense bed in het Hostel! Hulde voor de George Benson foto en nog veel plezier in de VS. Het is wachten op nieuwe avonturen...

• 27 September 2008 - 11:38

Jaap:

haha wat een rampverhaal Tommy.. Ga je ook nog een beetje enthousiast doen over de reis :)
    In ieder geval veel plezier en de volgende keer ook wat stapverhalen graag!
    Mzzl

• 27 September 2008 - 15:01

- BV -:

Ja tom dat krijg je ervan als je altijd alles het goedkoopste wil hebben. Puul sterkte ermee...

• 27 September 2008 - 16:32

Lieke:

Now kin ut echte avontuur beginnen! Vuul plezeer en we laeze ut volgende verhaol wal weer!

xx

• 27 September 2008 - 17:00

Maud:

Ik ben jaloers! En Wal-Marts zijn leuk :D

• 27 September 2008 - 17:07

P En Juul:

Kerels..

We hebben net jullie verhaal en foto's gezien. We zijn echt jaloers ;)!

Nieuwe verhalen zien we vanzelf wel weer verschijnen. Veel plezier.

Gr. Juulke en Peter

• 27 September 2008 - 18:32

Up, :

Hee puulke ik heb net gehoord dat je er zit. Super ik ben jaloers op je. Ik zal zeker de site blijven bezoeken want ik benieuwd hoe het je afgaat.

• 28 September 2008 - 08:23

Tomke:

Jongens.....

Master dik avondtuur wordt dit!
    Een tent en een bed in de camper betekend ook meer plaats voor chicks! ;)

Benieuwd naar de verdere reis!

Have Fun

• 28 September 2008 - 08:30

Powell:

Kromme en Puul ontdekken een hostel... leuk :D. Het is dat jullie een camper hebben anders ontdek je nog veel meer gare plaatsen.

Volgens de tijd zijn we nu precies 23 uur uit de buurt. Of 1 uur dichtbij met 2 dagen verschil... tis maar hoe je het bekijkt :).

Ik ga het allemaal volgen, wordt vette shit!

Groeten vanuit Nieuw-Zeeland!!

• 28 September 2008 - 09:34

Jeroen:

Klinkt goed allemaal!Ik wens jullie nog veel meer willekeurigheid toe ;) Succes

• 28 September 2008 - 12:44

K'tje:

Hahaha...heb hard moeten lachen om je verhaal! Laat de wal-mart maar aan mij over, daar weet ik wel raad mee ;). Groeten aan de Adams Family.

• 29 September 2008 - 12:26

Wesley:

Tof man! Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal! Vind het echt super om het allemaal te lezen.

Geniet van deze mooie tijd!

Groetjes Wesley

• 30 September 2008 - 13:30

Niiilllsss:

Goed dat jullie alweer een date geregeld hebben, al was het voor andere mensen. Hoop dat het goed blijft klikken omdat je toch met 2 personen sterk op elkaar aangewezen bent. Geniet van de natuur en avonturen! Ben benieuwd!

• 30 September 2008 - 18:23

Wendy:

Hey daar,
    hartstikke leuk om te lezen, ga jullie volgen daar in het land waar alles mogelijk is! Dus ook de ranzige dingen :-)

Groetjes Wendy!

• 02 Oktober 2008 - 04:56

Janneke :

Hallo tom,

Ik vindt het leuk om te lezen. wat jullie allemaal mee maken.
    Ik wens jullie veel plezier.
    En geniet ervan.

Liefs Janneke

• 03 Oktober 2008 - 06:43

Tom:

Heej Puul en Tom,

Klinkt bekend allemaal dat je de eerste tijd alleen maar alles moet regelen en kopen, maar als het goed is zullen jullie nu wel alles hebben en kan de reis pas echt beginnen!!

Zal jullie op de voet volgen, goed teken dat jullie niet iedere dag op internet zitten want dat betekent dat jullie druk aan het reizen zijn!

Tom, afgelopen zondag naar het 2e gaan kijken...maar maar wat een drama! Ze hebben wel gewonnen maar dan is dan alles mee gezegd!

Vuul plezeer nog jongens en ik kiek al oet noa ut volgende verhaol en foto's!!

• 03 Oktober 2008 - 13:32

Protoshopboys: