Rotsen, ravijnen een speedboot en een voetbalclub - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Tom Toren - WaarBenJij.nu Rotsen, ravijnen een speedboot en een voetbalclub - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Tom Toren - WaarBenJij.nu

Rotsen, ravijnen een speedboot en een voetbalclub

Door: Tommy en Puul

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Utah

Allereerst willen we iedereen bedanken voor de berichtjes op onze site, via de mail, en hyves e.d. We hebben vooral de laatste dagen gemerkt dat veel mensen de verhalen over de rotsen, bergen, bomen en ravijnen een beetje moe zijn. Nou ik kan je vertellen we zijn zelf de bomen, bergen, rotsen en ravijnen inmiddels ook een beetje moe. Op het moment dat ik dit typ zijn we op weg naar Las Vegas!!!! Dus hopelijk komen de verhalen waar veel van jullie met smacht op zitten te wachten over een weekje ofzo.

Maar goed, toch maar even voor de mensen die wel van natuur verhalen houden toch het verhaal.

Waar waren we gebleven…..

Een week of 2 geleden zijn we bij onze goeie vriend Todd, waar we het oktoberfest hadden, de hotsprings, de bioscoop en een mooie rondleiding door Aspen, vertrokken. We hebben de daarna vele nationale parken in Utah en Arizona bezocht. Ik zal ze in chronologische volgorde (ja op volgorde van tijd voor diegene die dit woord niet snappen) opsommen en kort beschrijven. De een was nog mooier dan de ander, maar dat kunnen jullie ook op de foto’s wel zien.

Arches National Park: Dit was een van de mooiste parken. Hier stonden allemaal verschillende soorten rotsen, echt van het soort rotsen zoals men in oude wild west films op tv ziet. Deze rotsen hebben we ook gezien in Monument Valley waar we alleen doorheen zijn gereden. Voor diegene die Airwolf nog kennen. Dat is daar opgenomen.

Canyonlands NP : Warm, canyons, warm, ravijnen en warm.

Mesa Verde NP : In dit park hebben we een rondleiding gekregen door oude indianen dorpjes. Ze lieten zien hoe de indianen vroeger in die oude dorpjes leefden. Erg leuk om te zien allemaal

Zion Canyon NP : Dit was toch wel een van de mooiste parken. Dit was een diepe kloof met aan beide zijden zeer hoge rotsen. Er lagen hier in de bossen aan de voet van de rotswanden allemaal beekjes en meertjes verstopt, wat zeer mooie taferelen opleverde.

Bryce Canyon NP: Dit was wellicht het minste park. Het bestond uit een een paar canyons waar “hoodoos” in stonden. Dit zijn dunne rechtop staande rotsen, verder was het ook niet veel, allemaal hetzelfde. Dit park hadden we in 2,5 uur dan ook al gezien.

Grand Canyon NP: Ja de Grand Canyon kent iedereen wel. Ons hele leven hebben we er al zoveel over gehoord, gelezen en gezien. Wij dus naar het bekendste viewpoint gegaan.

Maar het was duidelijk dat we de rotsen, ravijnen en bomen een beetje moe zijn, we hebben er dus ook niet lang gestaan. Op het viewpoint stonden helaas ook nog 2215345 Japanners, 23452345 Duitsers, 86865 Fransen en nog een miljard Amerikanen. Het was dus echt rustig van de canyon genieten. Ook was meer dan de helft van het park afgesloten. Gelukkig vonden we nog wel een afgelegen viewpoint waar het rustig was waar we een goed uitzicht hadden, en waar we nog toch nog van een prachtige zonsondergang hebben kunnen genieten.

Ook kwamen tussen allemaal de parken door in Page terecht. Dit was een klein plaatsje midden in de woestijn Arizona. Hier hadden we een camping met een zwembad, jacuzzi en altijd mooi en warm weer. Zelfs ’s avonds. Het mooie van deze camping was dat aan de overkant van de straat een voetbalclub was. Hier hebben we dus ook een paar avonden rond gehangen. Tom heeft zelfs nog een wedstrijdje met de plaatselijke high school jeugd meegedaan. Dit is vergelijkbaar met de A-jeugd in Nederland. Alleen ja, deze jeugd kon van de A-jeugd van HBSV nog wel wat leren. De B3 van HBSV van vorig jaar had er denk ik nog een leuke pot tegen gespeeld. Maar goed beetje voetballen is altijd leuk.
Verder zijn we op deze camping nog een paar mensen uit Eindhoven tegen gekomen. Dit was een welkome afwisseling voor onze “uitzendinggemist.nl, Jan Smit de zomer voorbij avonden”. Met deze mensen hebben dus ook nog een paar biertjes gedronken. Ook trakteerden zij ons op een zeer degelijke lunch de dag erna. Het mooie was dat we deze mensen op de camping bij Zion park weer tegen kwamen. Dit keer werd het een kampvuur en wederom een paar biertjes. We willen ze dan ook nog even bedanken voor de complete doos met levensmiddelen en de gezellige avonden. Bij het dorpje
Page lag ook een groot meer, Lake Powell (ja powell voor jou heb ik een foto genomen). Hier hebben we een speedboot gehuurd. Een fijn dingetje wat ongeveer 90 kilometer per uur gaat. Hiermee hebben we een tijdje over het water liggen scheuren. Tom was zelfs nog zo handig om een 360 graden bocht te willen maken op volle snelheid. Resultaat hij viel zelf door de hele boot, en helaas voor Puul net niet de boot uit.

Maar goed het waren dus (dit woord ga ik speciaal voor bas, ambroz en maud gebruiken) degelijke weken.

Nu op naar LAS VEGAS!!!!

De verdere planning na Vegas ziet er als volgt uit: San fransisco, skieen (ja dat kan in california), yosemite park en daarna Los Angeles. Maar dan zijn we weer een maand verder.

Groetjes thuis en blijf berichtjes sturen.

• 30 Oktober 2008 - 02:48

Paul Cartigny:

Dat ziet er super mooi uit! Echt top. En bedankt voor de foto!

Zullen we trouwens stoppen met de hele tijd op hetzelfde moment berichten te plaatsen ;).

• 30 Oktober 2008 - 05:52

Wendy:

Ik zat al te wachten op het berichtje, heel leuk om te lezen. En ja het is officieel nu, ik ben zeer jaloers!! Geniet ervan daar en niet per ongeluk een kapelletje ingaan he in Vegas! :-)

Groetjes Wendy

• 30 Oktober 2008 - 06:04

Janneke:

Heej tom,

Wat een avontuur weer voor jullie. mooie foto,s wat leuk dat jullie naar las vegas gaan. spannend.wil ik ook wel heen willen gaan haha

Janneke

• 30 Oktober 2008 - 06:50

Maud:

HAHAHAHAHA, Hoe degelijk die foto met die bejaarden aan de picknicktafel!

Als jullie nou ook nog een foto weten te regelen waar jullie meedoen aan de plaatstelijke Bingo-night dan worden jullie officieel degelijk verklaard.

• 30 Oktober 2008 - 08:42

Ambroz:

Ik verheug me nu al op de verhalen van de komende weken. Geen rotsen, ravijnen en nationale parken meer. Eindelijk verhalen over wilde avonden in Vegas!!!

• 30 Oktober 2008 - 08:43

P:

Jongens... het blijft echt heel gaaf om jullie avonturen te lezen. Leuke foto's. Ook tof dat jullie zo maar een speedboot meekrijgen. Hoefde je daar geen vaarbewijs voor te hebben?

Ik zie jullie volgende verhaal wel weer tegemoet.

Hier gaat het nog altijd goed. Ben druk bezig met afstuderen. Nog anderhalve maand en dan hoop ik mijn onderzoek af te ronden.

Gr. Peter

• 30 Oktober 2008 - 08:58

Anouk:

goed bezig heren!! ziet er goed uit!!
    geniet nog van jullie reisje! en niet te veel gokken in Las Vegas, zonde van je hardverdiende centen!

groetjes vanuit Tilburg,

Anouk

• 30 Oktober 2008 - 09:25

P:

Zo, dat ziet er ff mooi uit allemaal. Jammer dat je niet uit boot bent gevallen Kromme :p, dat was natuurlijk een mooie foto geworden.
    Veel plezier in Las Vegas. En denk aan die grens he :p

Gr. P

• 30 Oktober 2008 - 09:31

Bas:

Het word tijd dat je een groepje met de GRANAAT gaat aanspreken en de juiste tactiek gaat hanteren om je ding te doen. Je vader HANS zal enorm trots op je zijn met deze solide verhalen, maar ik verklaar je bijna voor homo..

• 30 Oktober 2008 - 09:33

Knoak:

motje succes komende weke he jong:P
    en als wij die nog konde lere voetballe steld het geen kut voor:P

• 30 Oktober 2008 - 10:30

Tomke:

Jongens... weer zeer degelijke foto's! Moeiste foto vind ik toch dea kop van puulke in de speedboot. Haha... als het maar snel geit is het good he kerel!
    Ik weit zeker dat ge och geamuseerd heb ik det ding!

Groeten

Tomke

• 30 Oktober 2008 - 11:06

Alborz:

Motje! Heeft je bidon ook weer de plaatselijke voetbalvereniging op zijn cv kunnen zetten?

• 30 Oktober 2008 - 15:43

George:

Het wordt tijd voor bier en sletjes verhalen Krom, ik vind de verhalen niks meer aan:)!

• 30 Oktober 2008 - 18:57

Jaap:

Tommy!
    Omdat je het zo op prijs stelt en mij ook altijd berichten stuurt, weer een berichtje vanuit Madrid!
    OM eerlijk te zijn maak iik me een beetje zorgen tom.. Je doet te veel aan sport, je drinkt te weinig, je hebt in 2 maanden nog geen chick gescoord? Waar is mijn sletterige, luie zuiplap tom gebleven?
    Je komt toch niet als een ander mens terug he :(..
    Que te diviertas!
    hasta luego!

• 30 Oktober 2008 - 19:17

Rik:

Hey Tommy em Puul,

Wederom vette foto's en verhaal. Gelukkig weet ik al een beetje hoe het er in Vegas aan toe gaat. Ik verwacht volgende keer een uitgebreid verhaal over hoe je een casino wordt uitgezet :))) Voor de rest heb ik er vertrouwen in dat je (Tommy) de stand weer recht trekt, Puul heeft nog een backupje in Nederland.

• 01 November 2008 - 19:59

Karen:

Op naar de roulettetafel...;)! Waag 'ns een gokje op nummer 23....

• 03 November 2008 - 14:13

Niiilllsss:

Goed dat je mijn Ajax-shirt met trots blijft dragen Kromme. Ik herken het Airwolf landschap zeer zeker nog van de film. En niemand in die serie kon de heli daar vinden maar jullie zijn er gewoon geweest. Knap.

Verder vind ik Tom dat je er als herboren, en daarmee bedoel weer als 17 uitziet op de foto's en dat die zonnebril je voor geen meter staat. Verder blijf schrijven en geniet.

• 03 November 2008 - 16:44

Michelle:

Heej jongens! Leuk weer een verhaal van jullie te lezen :-). Nu op naar Las Vegas! Super! Veel plezier en niet al jullie geld vergokken he?! ;-)

Liefs Michelle

• 03 November 2008 - 21:26

Tom R:

Wat un mooie foto's en verhalen weer! Ben benieuwd of jullie buiten de natuur ook al mooie vrouwen hebt leren kenne?? :-)

Graag foto's als bewijs!

Veel plezier nog!!

• 04 November 2008 - 16:15

Tomke:

Tommy.... heb je de stand inmiddels gelijk getrokken? Of heeft Puul met grote sprongen afstand genomen!

Ik verwacht niets minder dan een 'goed' antwoord! ;)

• 05 November 2008 - 12:09

Roel..:

verwacht nu wel lange en toffe verhalen vanuit vegas hé ? enne, als wij nog beter waren met voetballen dan stelde het ook helemaal geen fuck voor :P