En daar sta je dan……… - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Tom Toren - WaarBenJij.nu En daar sta je dan……… - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Tom Toren - WaarBenJij.nu

En daar sta je dan………

Door: Tommy en Puul

Blijf op de hoogte en volg Tom

23 November 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Zo eindelijk nadat we een lange tijd geen berichtje meer geplaatst hebben is er hier weer eentje. We hebben het de laatste tijd dan ook erg druk gehad, vooral de laatste dagen waren wat hecktisch. Het laatste berichtje was vanuit Las Vegas.

Na Las Vegas zijn we naar de Death Valley gegaan. Voor diegene die het niet wisten op deze plek is ooit de warmste temperatuur op aarde gemeten. En ja ook nu was het er warm. Gelukkig geen 50 graden, zoals het in de zomer wel eens kan zijn, maar de 30 werd toch wel zeker gehaald. Hier we wat rondgereden en de naam Death Valley klopt ook echt, want er is daar echt helemaal niks. Alleen rosten, zoutvlaktes en stenen.

Na de Death Valley zijn we doorgereden naar Sequoia National Park. Hier stonden de grootste bomen ter wereld. Op de camping hebben we ook nog een gezellige avond gehad met de eigenaar, de buurman en een advocaat. Die advocaat geloofde dat Tom later als die groot was een groot leider zou worden. Nou die man was dus duidelijk aan het verliezen van de fles….....

Onze reis ging verder naar Kings Canyon National Park. Dit was een van de mooiste plekken waar we geweest zijn. Ook op deze camping kwamen we weer gezellige mensen tegen. 2 families uit Los Angeles die vader en zoon weekend in de natuur hadden. Met deze mensen hebben we 2 avonden vol gekregen met bier drinken en ouwehoeren over niks. Prima dus…..
Overdag hebben we hier het park verkend wat echt de moeite waard was.

Na Kings Canyon zijn we richting Mammoth Mountain gegaan. Dit is een skigebied in Californië. Hier kon je al vanaf 1 november skiën. Hier hebben we dus 2 dagen volop genoten van de zon, de verse sneeuw, de skipistes en de jacuzzi in het hotel. Kortom topdagen daar. Op de pistes was het totaal niet druk wat wel fijn was voor het skiën. Alleen ja, we hadden graag ge-apreskied en dan natuurlijk “einen stern” en “wir wollen die eisbären sehen” introduceren. Maar helaas was het aprés skiën niks, want met 10 man in de kroeg kan je niet echt een feestje maken.

Vervolgens zijn we vertrokken richting Yosemite National Park. Hier hadden we heel hoge verwachtingen van aangezien het toch een van de bekendere nationale parken in Amerika is. Het park zelf was wel mooi, maar het was zo ultiem druk overal dat we ons eigenlijk meer aan de drukte zaten te ergeren als dat we echt van het park hebben kunnen genieten. We hoopten dat we in dit park ook ’s avonds gezellige mensen zouden treffen. Helaas bleef het beperkt tot een groepje mensen die op de Kelly Family leken en een groep jongeren van een christelijke universiteit. Dus dat werd maar snel weer een eigen kampvuurtje maken. We voelde ons in dit park wel weer helemaal kind. Tijdens een wandeling moesten en zouden we per sé een rivier oversteken. Dus als echte survivallers de stenen in de rivier geanalyseerd en na veel proberen, springen en klauteren uiteindelijk de snelstromende rivier over kunnen steken. Het mooiste van alles was eigenlijk nog dat puul nog wel half het water inviel :D

Na Yosemite zijn we opweg gegaan naar San Francisco. Aangezien er geen camping echt dicht in de buurt van de stad lag besloten we maar om in de heuvels net buiten de stad te kamperen. Deze heuvel was geheel bedenkt door de wolken en omdat het donker was zagen we dus niks. Na een tijdje rijden eindelijk bij de camping aangekomen. Deze was verder helemaal leeg en heel donker. Er waren geen fatsoenlijke plekken waar je de auto en de tent samen kwijt kon. Maar ja wij hadden geen zin meer om verder te rijden dus toch maar gewoon de tent langs de parkeerplaats neergezet. Op een gegeven moment kwam er een ranger aanrijden. Wij al bijna een boete gekregen omdat we fout geparkeerd en gekampeerd stonden. Uiteindelijk wij het verhaal uitgelegd en toch geen boete gekregen. Wel werden we helemaal nagecheckt aangezien er toch veel vreemde figuren op die camping/parkeerplaats rond zouden lopen. Maar goed, wij daar pannekoeken gegeten. Maar toch beviel het ons al niet helemaal. Het was er donker, stil en verlaten. Op een gegeven moment kwam er een auto de parkeerplaats op gereden. De auto stopte een paar meter naast onze camper. Mexicaanse muziek aan, geblindeerde ramen. De lichten van de auto gingen uit. Dus ja wat is dat voor vaag figuur……………… En het ergste was er stapte niemand uit. 10 minuten later was er nog niemand uitgestapt. En ja toen hadden we het helemaal niet meer. Wij besloten alles maar gelijk de camper in te gooien en te vertrekken. We konden namelijk echt niet rustig slapen als er een auto met geblindeerde ramen langs ons staat en we niet weten wie er in zit.
Dus snel de tent afgebroken en alles de camper ingegooid. Op het moment dat we wegreden konden we met groot licht nog door de geblindeerde ramen kijken. Toen hadden we het helemaal niet meer. Er zat een cowboy achter het stuur die op dat moment zijn zwarte leren handschoenen ging aantrekken. Alsof hij iemand ging vermoorden. Wij dus snel de berg afgereden. We wilde naar de eerste de beste camping in de buurt gaan. Bleek dit een soort van kamp te zijn midden op een industriegebied. Dus toen maar besloten weer een uur te gaan rijden naar de dichtstbijzijnde KOA. Uiteindelijk toch om een uur of 1 rustig kunnen slapen op een KOA tussen de koeien.

De dag hierna waren we opweg naar San Fransico. En toen….. We waren bijna op de Golden Gate Bridge en het noodlot sloeg toe! Witte rook uit de auto, en hij kwam bijna niet meer de berg op. De eerste afslag eraf, toen stonden we daar net buiten de stad. Uiteindelijk naar een garage gegaan daar. Konden ze ons daar niet helpen aangezien ze te klein waren. Uiteindelijk maar een sleepdienst gebeld. Kwamen er een paar vage mexicanen aan met een veel te klein autootje. Na wat onderhandelingen werden we naar de dichtstbijzijnde Toyota garage in San Fransisco gebracht. Slepend de golden gate bridge over, wie had dat ooit gedacht. Helaas konden ze ons daar ook niet helpen. Toen nog maar geprobeerd naar het hostel te rijden. Dat lukte gelukkig nog net. ’s Avond zijn we op de beroemde pier 39 in het Hard Rock Café gaan eten. Daarna nog een leuk kroegje ingegaan waar karaoke was. Uiteindelijk lagen we om een uur of 3 in bed. Maar ja, daar lig je dan met nog 24 andere mensen op de kamer. Om 5 uur gingen de eerste mensen al muziek luisteren of spullen inpakken dus echt veel geslapen hebben we daar niet. Een hostel is echt leuk omdat je zoveel aanspraak hebt met mensen maar slapen is een verschrikking. (Powell, ik snap niet dat je dat een half jaar kan uithouden)

We hadden dus een probleem met onze auto. Hij moest richting Los Angeles gesleept worden aangezien daar het verhuur bedrijf zit. Dus we moesten nog wel even in het hostel blijven . Dus toen maar met een groep mensen uit het hostel kroegentocht gaan doen. De kroegentocht begon al om half 7. Dus ja, dat werd sowiezo een hele werkdag zuipen weer. Want ja, eerder als sluitingstijd gaan we toch niet naar huis. Als snel raakte we aan de praat met mensen van over de hele wereld. Er vormde zich een groepje van een man of 10 waarmee we de hele avond hebben opgetrokken. Uiteindelijk tot natuurlijk 4 uur volgehouden in veel verschillende barretjes en kroegen. Kortom een zeer geslaagde avond.

Aangezien we vrij vermoeid waren van de kroegentocht de dag erna eigenlijk niks gedaan. Tegen een uur of 3 ’s middags hadden we een sleepdienst gevonden die ons naar San Luis Obispo (waar de garage van het verhuur bedrijf was) kon brengen. Uiteindelijk hebben ze ons naar San Luis Obispo gebracht. Dus ja, nu zitten we zonder camper, en hebben ons een autootje gehuurd en gaan nu van het weekend aan het strand zitten in Santa Barbara, net boven Los Angeles. Dit laatste klinkt natuurlijk prachtig. Maar we vinden het wel gewoon echt kut dat we nu dus geen camper meer hebben en dat het grapje toch wel redelijk wat geld kost en dat de camper dus gemaakt moet worden.

Dus hopen dat ons volgende bericht positief nieuws brengt en dat we weer fijn in onze camper of met een ander apparaat op pad zijn.

Groetjes thuis en tot de volgende keer….

• 23 November 2008 - 05:15

Jaap/San Diego:

Hey, Puul en Tom,
    Sorry to hear about your camper! Als jullie in Ned. lid zijn van de ANWB dan kan je hier hulp vragen/krijgen van de Automobile Club of Southern California - kortweg "AAA". Bewaar alle bewijzen van betaling en als het erop lijkt dat jullie besodemietert zijn dan zou AAA je weleens kunnen helpen - anders de lokale District Attorney (aanklager)... Good Luck and enjoy!

• 23 November 2008 - 08:16

Maud:

Als jullie nou effe een gironummertje regelen onder de noemer: redtomenpuuldeusadoor, dan zetten we hier een soort Live Aid op en storten we 't geld. We willen immer de verhalen over picknicken met bejaarden voor geen goud missen :D.

(Ondanks de ellende hoop ik toch dat jullie veel plezier hebben deze week)

• 23 November 2008 - 11:08

Tamara:

Balen van de auto zeg! Maar hostels hebben toch ook hun charme..
    Heeft daar iederee echt al vol de kerstverlichting hangen of is het minder overdreven dan je op tv ziet?
    Veel plezier nog!

• 23 November 2008 - 11:27

Schier:

Heeej motje,

wordt het niet eens tijd voor de kapper:phaha maarja nog veel plezier daar en succes met jullie camper en de schiks

• 23 November 2008 - 13:32

Alex:

Hey Paul,
    Lekker tequilla gedronken zie ik:D Balen dat de camper er mee op is gehouden, maar zo te horen hebben jullie het ondanks dat wel naar jullie zin.
    Geniet en van!
    Groeten Alex

• 23 November 2008 - 14:05

Jaap:

Wel een veelbelovend begin als toekomstig leider hoor Tommy...

• 23 November 2008 - 19:29

Thomas:

Mannen,

Te gek om weer allemaal te lezen. Wederom veel plezier gewenst vanuit Holland!

gr. Thomas

• 23 November 2008 - 19:50

Tomke:

Hennie en sjefke!!

Det is ef een domper det de kamper nimmer laef!
    Woa motte die dames nou sloape? ;)

Jammer dat ge neet bezoekje aan alcatraz heb gebracht... schient top te zien.

Maar wederom, zeer strakke foto's in det werme weer van death valley terwijl wee hee met vorst en een diek pak sniew zitten. :(

Amuseer och!

• 24 November 2008 - 01:36

Powell:

Krom de la krom en Puul,
    ten eerste... goede kapsels haha.
    Ten tweede... jullie waren bijna dood en dat is minder, maar 't levert wel een goed verhaal op.
    Ten derde... ik slaap niet in een hok met 16 man, 8 en misschien 10 is mijn max. Je raakt eraan gewend. Ik hoor het vaak al niet meer als mensen opstaan.
    Ten vierd... succes met dun camper. En jullie zijn toch rijk, dus dat komt wel goed. Anders terug naar Las Vegas ;).

• 24 November 2008 - 12:04

Bas:

Wat een stoere bril motje, is die van D&G?? Veel sterkte met je camper, ik weet dat je doodgaat, maar alles komt altijd goed. Ga maar lekker 'MUTSsssEN'. Binnekort ga ik weer met de beejdreej zuipen, neem ik wel een foto van je mee als eerbetoon.

• 24 November 2008 - 16:46

Martha:

Dit is nu al een tijd om noooooooooooooit te vergeten.
    hartelijke groet

• 24 November 2008 - 18:09

Giel:

Tom for president!!! Wijze kerel ;). Succes met jullie camper, zodat jullie in ieder geval verder kunnen.

• 26 November 2008 - 21:57

Tom R:

He jongens,

Kom net terug van weekje UK, voetbalwedstrijden kijken.. was echt geweldig !
    Helaas dit keer voor julllie wat minder nieuws, klinkt bekend. Zo te zien hebben jullie al de rekening gekregen, want geld voor de kapper zit er niet in !? haha...

Mailen snel, foto's zijn wel echt mooi !! Als jullie maar niet bezuinigen op de drank! Blijf leuke dingen doen, voor je het weet zitten we in 2009...

• 27 November 2008 - 05:31

Janneke:

Heej Tom

Leuke foto,s hebben jullie weer. jullie hebben het nog goed daar. ik wens jullie nog veel plezier.
    tot het volgende berichtje

Janneke

• 07 December 2008 - 15:00

Max:

precies zoals op het judokamp